22 | 12 | 2024
Letnie przesilenie

Letnie przesilenieŚwiatowa premiera filmu fabularnego "Letnie przesilenie" w reżyserii Michała Rogalskiego odbyła się na 39. World Film Festival w Montrealu (Kanada). Koprodukcja polsko-niemiecka powstała dzięki współpracy firm: Prasa i Film i Sunday Filmproduktion GmbH. Koproducentami są TVP S.A., WFDiF, Odra-Film, Studio Produkcyjne Orka, Mafilm, rbb – Rundfunk Berlin-Brandenburg oraz Synchron- und Tonstudio Leipzig. Za zdjęcia odpowiadał uznany operator filmowy Jerzy Zieliński.

Dowiedz się więcej »

Sługi boże

Sługi boże„Kto upilnuje samych strażników?” to motto „Sług bożych” - mrocznej opowieści kryminalnej w reżyserii Mariusza Gawrysia, w której przenikają się wątki różnego rodzaju służb rządowych, prowadzące do wyjaśnienia zagadkowych śmierci młodych kobiet. Wyprodukowane przez Prasę i Film „Sługi boże” to pierwsza w historii polskiej kinematografii rodzima produkcja, której premiera odbędzie się jednocześnie w Polsce oraz w szerokiej dystrybucji w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Dowiedz się więcej »

Weekendowy Magazyn Filmowy

WMFW "Weekendowym Magazynie Filmowym" poznacie kulisy tworzenia filmów, tajniki zawodów filmowych, sylwetki twórców kinematografii. Dzięki magazynowi, którego gospodarzami od 9. - jesiennego - sezonu 2015 r. są publicystka popkulturowa Kaja Klimek i krytyk filmowy Piotr Czerkawski, znajdziecie swoje miejsce w kinie, a kino zajmie właściwe miejsce w waszym życiu. Programy emitowane są na antenie Programu 1 TVP w soboty późnym wieczorem.

Dowiedz się więcej »

3,5 minuty o "Letnim przesileniu"

Letnie przesilenie, fot. Robert PałkaDzięki uprzejmości "Weekendowego Magazynu Filmowego" i TVP1 na kanale Vimeo Wajda Studio można zobaczyć felieton o produkowanym przez Prasę i Film filmie "Letnie przesilenie". Film był rozwijany podczas Europejskiego Programu EKRAN realizowanego w Szkole Wajdy i Wajda Studio.

Obejrzyj wideo: www.vimeo.com/80350992 

Michał Rogalski mówi o uczestnictwie w Programie EKRAN: - Dzięki EKRANOWI mój projekt zaczął funkcjonować jako film w realizacji, dla mnie był to ważny element jego developmentu. Przy pracy nad scenariuszem bardzo przydatne okazały się realizowane podczas EKRANU sceny. W moim przypadku działa konstruktywna krytyka. Uwagi, jakie dostałem podczas programu zarówno od tutorów, jak i współuczestników, wpłynęły na dalsze prace scenariuszowe, bo pozwoliły zorientować się co w scenariuszu jest jasne dla odbiorców, a co kompletnie niezrozumiałe. Zwłaszcza dla odbiorców z innych krajów nieznających lokalnych  niuansów historycznych i odbierających historie wyłącznie na poziomie emocjonalnym. EKRAN pomógł mi także w castingu – mimo, że dużo czasu upłynęło od programu do realizacji zdjęć, zdecydowałem się na obsadzenie w głównej roli żeńskiej tej samej aktorki, która grała w scenie realizowanej podczas EKRANU.