|
|
|
|
|
Bartek Pietras za film "The Big Leap" (reż. Kristoffer Rus) otrzymał Nagrodę Prezesa Stowarzyszenia Filmowców Polskich za najlepszy montaż na 53. Krakowskim Festiwalu Filmowym. Nagrody zostały przyznane 1 czerwca 2013 r.
Bartosz Pietras jest montażystą i członkiem Polskiej Akademii Filmowej, montował m.in. filmy dokumentalne "Miłosz", "Przyrzeczona", "Archiwum istnień", "Kongres niedokończony" (prod. Prasa i Film), "Gry wojenne", film krótkometrażowy "The Big Leap" (prod. Prasa i Film) czy filmy fabularne "Baby Blues", "Sala samobójców".
Dyrektor artystyczny festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty Joanna Łapińska poinformowała oficjalnie Prasę i Film o zakwalifikowaniu jej filmu "The Big Leap" do programu konkursowego. 13-minutowa czarna komedia w reż. Kristoffera Rusa będzie startować w konkursie Polskie Filmy Krótkometrażowe. 13. Międzynarodowy Festiwal Filmowy T-Mobile Nowe Horyzonty odbywa się od 18 do 28 lipca 2013 we Wrocławiu.
Czytaj więcej: Jury T-Mobile Nowe Horyzonty oceni "The Big Leap"
Polsko-szwedzka koprodukcja "The Big Leap" została zakwalifikowana do dwóch konkursów 53. Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Festiwal jest akredytowany przez FIAPF (Międzynarodową Federację Producentów Filmowych), EFA (European Film Award) oraz The Academy of Motion Picture Arts and Sciences, a jego laureaci otrzymują bezpośrednie nominacje do nagród Europejskiej Akademii Filmowej, a także do Oscarów (w kategoriach filmów krótkometrażowych). 53. Edycja KFF odbędzie się w dniach 26 maja – 2 czerwca 2013 r. w Krakowie.
Czytaj więcej: "The Big Leap" w konkursach 53. KFF
13 kwietnia 2013 r. wraca na telewizyjne ekrany prowadzony przez Tomasza Raczka "Weekendowy Magazyn Filmowy". Program będzie emitowany w Programie 1 TVP co tydzień w piątek po północy i powtarzany w sobotę przed południem. W "WMF" produkowanym przez Prasę i Film zapowiadane są zmiany, jeszcze więcej ciekawych informacji ze świata filmu oraz kolejne ciekawe wywiady z ikonami polskiego kina. Tematem pierwszego odcinka będą filmy oparte na faktach. Gośćmi specjalnymi - Marcin Dorociński oraz Małgorzata Sadowska. Premiera 13 kwietnia w TVP1 o godz. 2.15 w nocy, powtórka 13 kwietnia o godz. 11.05.
Prasa i Film, poza realizacją ostatniego etapu produkcji krótkometrażowej czarnej komedii "The Big Leap", pracuje nad realizacją filmu fabularnego "Letnie przesilenie" w reżyserii Michała Rogalskiego. Niemieckim koproducentem filmu jest Sunday Filmproduction GmbH. Do "Letniego przesilenia" planowane jest m.in. przeprowadzenie castingów wśród młodych aktorów w wieku 17-19 lat w Polsce i Niemczech, a okres zdjęciowy został ustalony na lipiec/wrzesień 2013 r.
Na przełomie marca i kwietnia 2013 r. prace nad filmem "The Big Leap" weszły w ostatnią fazę postprodukcji. 13-minutowy obraz w całości zrealizowany w technologii Computer Generated Imaginery jest już zmontowany, a obecnie trwa jego pełne udźwiękowienie. Zdjęcia do tej polsko-szwedzkiej koprodukcji nagrywane były w kwietniu 2012 r. w hali zdjęciowej ATM Studio w Warszawie. To tutaj powstał zręb krótkometrażowej czarnej komedii o trójce bohaterów - kobiecie i dwóch mężczyznach, którzy w efekcie bezsilności wobec kryzysu finansowego spotkają się na dachach wieżowców, by popełnić samobójstwo. Mimo wspólnego celu między bohaterami rodzi się poważny moralny konflikt, bo każdy z nich ma inne poglądy na temat życia po śmierci.
Czytaj więcej: "The Big Leap" - o postprodukcji filmu
Zapraszamy do obejrzenia oficjalnego teasera "The Big Leap". Cały film zrealizowany został w ATM Studio w Warszawie przy użyciu technologii green box. Prawdziwi są aktorzy i elementy scenografii, natomiast cała przestrzeń wokół nich została w późniejszym okresie wykonana komputerowo w technologii CGI przez firmę ATM FX, która jest jednym z koproducentów tej produkcji (Czytaj więcej: ATM FX).
Filip Kaczorek, Visual Effects Supervisor: - Ponieważ akcja dzieje się na dachu wieżowca, musimy zbudować całe miasto rozpościerające się wokół - mówimy o kilku dzielnicach! Reżyser wraz z operatorem postanowili pokazać wszytko ciągłym, płynnym ruchem kamery. Powstały obraz jest niezwykle hipnotyzujący, ale jednocześnie stawia przed postprodukcją kolejne wyzwanie.
Czytaj więcej: Jak powstawał "The Big Leap"?
|
|
|